Doorgaan naar inhoud
✔️ Lage prijzen ✔️ Snelle verzending ✔️ Uitstekende service
✔️ Lage prijzen ✔️ Snelle verzending ✔️ Uitstekende service
IP camera stuurt geen notificatie mail, wat moet ik doen

IP camera stuurt geen notificatie mail, wat moet ik doen?

U heeft een IP camera aangeschaft en deze werkt naar behoren. Helaas ontvangt u geen notificatie mail wanneer er beweging wordt gedetecteerd door de camera. Wat nu? In dit blog artikel leggen we uit hoe u kunt zorgen dat u wel een notificatie mail ontvangt bij bewegingsdetectie door uw IP camera!

 

Hoe werkt een IP camera notificatie mail?

Een IP camera notificatie mail wordt gestuurd wanneer de camera beweging detecteert. Dit kan bijvoorbeeld wanneer er iemand voor het raam staat of wanneer er een auto langs rijdt. De camera zal dan een foto of video opnemen en deze naar u toesturen. Op deze manier kunt u zien wat er aan de hand is en eventueel actie ondernemen.

 

Kan ik van meerdere IP camera's een notificatie mail ontvangen?

Ja, dit is mogelijk. U kunt ervoor kiezen om van één of meerdere camera's een notificatie mail te ontvangen. Dit kan handig zijn wanneer u bijvoorbeeld verschillende camera's in huis heeft of wanneer u camera's in verschillende locaties heeft.

 

Hoe zet ik een IP camera notificatie mail op?

Om een IP camera notificatie mail in te stellen, moet u eerst inloggen op de webinterface van de camera. Vervolgens gaat u naar de instellingen en kiest u voor 'Notificaties'. Hier kunt u aangeven welke notificaties u wilt ontvangen en op welk e-mailadres.

 

Wat staat er allemaal in de IP camera notificatie mail?

In de notificatie mail vindt u de foto of video die is opgenomen door de camera, het tijdstip waarop deze is genomen en eventuele andere relevante informatie.

 

Controleer een aantal punten

Om ervoor te zorgen dat u wel een notificatie mail ontvangt bij bewegingsdetectie door uw IP camera, kunt u de volgende stappen ondernemen:

-Controleer of u de juiste e-mailadres heeft ingevuld in de camera;

-Controleer of u de juiste SMTP server gegevens heeft ingevuld in de camera;

-Controleer of uw firewall toestaat dat de camera een verbinding maakt met de externe SMTP server.

 

Als u de bovenstaande stappen heeft ondernomen en u nog steeds geen notificatie mail ontvangt bij bewegingsdetectie door uw IP camera, kunt u contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder!

 

Hulp nodig?

Wanneer je een artikel hebt besteld via onze webshop, kun je dit aansluiten via onze installatieservice. Dit kun je gemakkelijk aangeven tijdens het bestelproces.

Doe je een grote bestelling of wil je voor jouw bedrijf of huis een artikel installeren? Dan raden wij aan om ons contactformulier in te vullen of ons een WhatsApp te sturen naar +31 (0)6 19 33 61 39 zodat we vervolgens samen jouw wensen kunnen doornemen.

Security Thuis - Altijd Veilig

 

Vorig artikel Internet kabel aansluiten op een beveiligingscamera

Een opmerking achterlaten

Opmerkingen moeten eerst goedgekeurd worden voordat zij verschijnen

* Verplichte velden