Doorgaan naar inhoud
✔️Lage Prijzen ✔️Snelle Levering ✔️Uitstekende Service
✔️Lage Prijzen ✔️Snelle Levering ✔️Uitstekende Service
Rookmelder knippert rood, wat moet ik doen

Rookmelder knippert rood, wat moet ik doen?

Als rookmelder rood knippert, betekent dit dat er rook is gedetecteerd. Wat moet je dan doen? In deze blogpost leggen we het je uit!

 

Wat moet ik doen?

Volg de instructies op het display van je rookmelder. Als je rookmelder een pieptoon geeft, betekent dit dat er sprake is van een fase-fout. Dit kan komen door stof of insecten in het apparaat. Het is belangrijk om de rookmelder schoon te maken.

Als je rookmelder een continue pieptoon geeft, betekent dit dat er een batterijprobleem is. Vervang in dat geval de batterij door een nieuwe. Als de rookmelder nog steeds piept, neem dan contact op met de klantenservice.

 

Wat moet ik doen als er rook in huis is?

Als de rookmelder rood knippert, betekent dit dat er rook in huis is. In dat geval:

- Sluit alle deuren en ramen;

- Zet alle elektrische apparaten uit;

- Haal iedereen naar buiten;

- Sluit de deur achter je;

- Bel 112.

Heb je geen rookmelder? Dan is het belangrijk om er zo snel mogelijk een aan te schaffen. Rookmelders zijn namelijk erg belangrijk voor je veiligheid. Zorg er dus voor dat je altijd minimaal één rookmelder in huis hebt!

 

Rookmelder melding via app op telefoon ontvangen?

Wanneer je rookmelder rood knippert, is het belangrijk om zo snel mogelijk te handelen. Soms kun je echter niet thuis zijn wanneer er rook in huis wordt gedetecteerd. Gelukkig is er tegenwoordig ook rookmelder software waarmee je op de hoogte wordt gesteld wanneer er rook in huis is. Zo kun je altijd snel handelen, ook als je niet thuis bent!

 

Gaat er ook een sirene af bij rookdetectie?

Als rookmelder rood knippert, gaat er ook een sirene af. Dit is om ervoor te zorgen dat iedereen in huis weet dat er rook gedetecteerd is. Als je niet thuis bent wanneer de rookmelder afgaat, kun je dus ook via de app op je telefoon zien dat er rook in huis is. Zo weet je altijd snel wat er aan de hand is en kun je direct handelen!

 

Hulp nodig?

Wanneer je een artikel hebt besteld via onze webshop, kun je dit aansluiten via onze installatieservice. Dit kun je gemakkelijk aangeven tijdens het bestelproces.

Doe je een grote bestelling of wil je voor jouw bedrijf of huis een artikel installeren? Dan raden wij aan om ons contactformulier in te vullen of ons een WhatsApp te sturen naar +31 (0)6 19 33 61 39 zodat we vervolgens samen jouw wensen kunnen doornemen.

Security Thuis - Altijd Veilig

 

Vorig artikel Op wat voor manieren krijgen beveiligingscamera's stroom?

Een opmerking achterlaten

Opmerkingen moeten eerst goedgekeurd worden voordat zij verschijnen

* Verplichte velden